ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ
Одним з основних пріоритетів розвитку сучасної освіти є забезпечення рівних прав на освіту для всіх дітей, у тому числі для дітей з особливими освітніми потребами, дітей з інвалідністю, дітей з інших соціально вразливих груп.
ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади, та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі».
Тобто це такий спосіб отримання освіти, коли учні або студенти з особливими освітніми потребами навчаються в загальному освітньому середовищі за місцем свого проживання, – і це є альтернативою інтернатній системі, за якою вони утримуються та навчаються окремо від інших дітей, або домашньому та індивідуальному навчанню.
Але питання інклюзії варто розглядати не тільки в аспекті створення доступного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта в широкому сенсі передбачає створення рівних можливостей для всіх категорій дітей в Україні.
Жоден з них не має відчувати себе іншим – і це головне завдання інклюзії.
КОГО МИ ВВАЖАЄМО ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
Наразі законодавчо схвалено вживання терміну «діти з особливими освітніми потребами». Його використовують щодо дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращення здоров’я, розвитку, навчання, загальної якості життя та соціалізації, тобто включення в громади своїх однолітків та інших дітей.
До цієї категорії належать і діти з постійною або тимчасовою інвалідністю.
МЕТА ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ
Інклюзивне навчання має покращити навчальне середовище, забезпечити потреби всіх учнів з повагою до їхніх здібностей та можливостей.
Учителям та учням відкривається все розмаїття способів навчання, а його методи мають бути особистісно орієнтованими – з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливим потребами.
Набута інвалідність дитини ПОРАДИ БАТЬКАМ ТА ФАХІВЦЯМ
Лист МОН від 31.08.2023 №1/13094-23 "Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році" Завантажити
Постанова КМУ від 30.08.2022 №979 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України з питань діяльності спеціальних закладів загальної середньої освіти" Завантажити
Про реалізацію інноваційного освітнього проекту на всеукраїнському рівні за темою «Організаційно-методичні умови діяльності інклюзивноресурсних центрів у періоди війни та повоєнного відродження» у вересні 2023 - грудні 2028 років. Наказ МОН № 7 від 05.01.2024 року
2023-2024 н.р.
Індивідуальна програма розвитку учениці 1 класу
Індивідуальна програма розвитку учениці 5 класу
Індивідуальний навчальний план
2022 – 2023 н.р.
Наказ про введення посади асистента вчителя
Наказ про організацію роботи асистента вчителя
Наказ про організацію інклюзивної освіти
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
ІНДИВІДУАЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН 4 Кл.
Немає коментарів:
Дописати коментар