Заняття- тренінг "Геть насильство над
дітьми" 5 клас, психолог Корчова Світлана Іванівна
Кінотренінг
" Світ без жорстокості" 6 клас, психолог Корчова Світлана
Іванівна
Корекційно-розвивальне заняття "Почуття, які живуть в мені" з елементами арт-терапії (солоне малювання) в 2 класі, психолог Корчова Світлана Іванівна.
Психолог радить
1. Як покращити пам’ять
Вказуй власній свідомості напрям і завдання (що саме запам’ятати).
Ілюструй абстрактні поняття образами.
Емоційно забарвлюй матеріал.
Деталізуй матеріал.
Пов’язуй його із значущим для тебе.
Уявляй собі картинку: як виглядає історична особа, літературний герой фотографічно.
Добирай рифму до термінів, які треба запам’ятати.
Проговорюй про себе те, що треба запам’ятати.
Прислуховуйся до того, які почуття викликає в тебе інформація, яку потрібно запам’ятати. Запитай себе – подобається вона тобі чи ні і чому?
Уявляй запахи, кольори, що можуть супроводжувати картинку, епізод, частину тексту.
Знаходь спільне і відмінне у тому, що треба запам’ятати, з тим, що ти знаєш.
Виписуй на аркуші те, що потрібно запам’ятати, і розвішуй у своїй кімнаті на видних місцях.
Повторюй на ніч. Це корисно, бо не накладається інша інформація.
Запам’ятовуй не слова, а думку, тоді ти зможеш висловити її своїми словами. Ретельно добирай інформацію! Викидай зайве.
Працюючи з матеріалом, який потрібно запам’ятати, запитуй себе: «Про що я думаю?», «Що відбувається? Де? Коли? Як? Чому?».
Вигадуй запитання до інформації, яку потрібно запам’ятати. Висловлюй щодо неї власну думку.
Частіше використовуй інформацію, яку запам’ятав.
Повторюй!
Хвали себе, коли згадаєш потрібну інформацію.
Використовуй спеціальні методи для запам’ятовування, наприклад, метод «5П»:
П – продивись текст.
П – придумай до нього запитання.
П - поміть олівцем найважливіше.
П – Перекажи текст.
П – продивись текст вдруге.
Запитай себе: «Навіщо мені добра пам'ять?».
З
Якщо ти покращиш пам'ять – вивільниш багато часу, навчишся бачити те, чого раніше не бачив! Світ і ти у ньому станеш ще привабливішим, цікавішим!
2. Як удосконалити увагу
Якщо ти неуважний, це означає, що твоя увага спрямована на щось інше. Визнач її об’єкт. Подолай суперника. Спрямуй силу уваги, куди слід.
Увага є і умовою, і результатом твоєї діяльності.
Якщо ти уважний – засвоїш матеріал, але концентрація уваги потребує твоїх свідомих дій.
Готуй все необхідне до початку роботи. Твоя організованість сконцентрує твою увагу.
Треба ставити власній увазі чіткі завдання: на що саме вона має бути спрямована.
Оскільки при втомі керування увагою погіршується, для її відновлення потрібно вчасно відпочивати, займатися аутотренінгом, використовувати спеціальні вправи.
Використовуй здатність незвично привертати увагу. Уявляй звичайне як незвичайне (наприклад, ти – інопланетянин і сидиш на уроці землян).
Під час виконання завдання час від часу запитуй себе: «Про що я думаю?».
Якщо ти виявив, що твоя увага розсіюється, достатньо буває одного цього запитання. Якщо не допомогло – зміни положення тіла, або почитай вголос, підсилюючи чи зменшуючи силу звуку.
Зосередженню уваги допоможуть і прості запитання, які ти можеш ставити собі час від часу: «На яке запитання щойно відповідав однокласник?», «Яке запитання щойно поставив учитель?».
Якщо ти не зміг зосередитись на виконанні завдання – просто повтори його, можна навіть вголос.
Структуруй матеріал конспекту, підручника (створюй таблиці, схеми тощо). Тоді обсяг уваги збільшується.
Намагайся набути максимальну кількість навчальних навичок, вони здійснюються без участі уваги. Вона потрібна тобі для нового, цікавого, важливого.
Перевіряйте із сусідом по парті роботи один одного – це сприяє розвитку уваги.
Щоб привернути свою увагу до матеріалу уроку, знаходь те, чим він пов'язаний з твоїм досвідом, інтересами.
Більше працюй з підручниками, оскільки це тренує увагу.
Не поспішай при зміні видів роботи. Зважай на те, що внаслідок неповного, незавершеного переключення уваги можуть виникати помилки.
Не намагайся робити багато справ одночасно, бо частий перехід від однієї діяльності до іншої зменшує увагу.
Враховуй, що ступінь і обсяг уваги пов’язані зворотною залежністю – збільшення обсягу елементів, що сприймається, викликає зменшення уваги і навпаки. Тому важливий матеріал повторюй окремо.
Вигадай свій власний жест (по коліну плеснути, смикнути себе за вухо, інш.). Коли твоя увага зменшується, цей рух м’язів допоможе тобі відновити її концентрацію.
Знаходь чинники, які сприяють підсиленню твоєї уваги (легка музика при читанні, відповідне освітлення тощо).
"Мій клас. Живемо і працюємо разом"
Мета:навчати учнів культури спілкування, пошуку конструктивних способів вирішення проблемних ситуацій; виховувати в учнів повагу одне до одного, відповідальність за власні слова та вчинки.
Вправа " Очікування"
Вправа "Павутинка"
Вправа "Криголам"
Вправа "Сонце світить для тих, хто..."
Тренінгове заняття з учнями 7 класу на тему
"Ми рівні - ми різні"
Мета: довести до свідомості учнів, що кожна людина - особистість, єдина і неповторна; сприяти поліпшенню психологічного клімату в класі й навчати учнів поважати одне одного; виховувати в учнів самоповагу, впевненість, тактовність та доброту.
Тренінгове заняття з учнями 9 класу на тему
"Рівні можливості для всіх"
Мета: ознайомити учнів з такими поняттями: "ґендер", "ґендерна рівність", "ґендерна рівноправність", "ґендерна поведінка", "ґендерний стереотип"; ознайомити з нормативними документами, що регулюють гендерні взаємовідносини між статями; надати інформацію з гендерних питань, сформувати в учнів елементарні навички гендерної культури; виховувати повагу у ставленні до обох статей.
Немає коментарів:
Дописати коментар